معاون توسعه اقتصادی و سرمایهگذاری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد مطرح کرد:
مناطق آزاد میتوانند به دروازه راهبردی ارتباط ایران با اتحادیههای اقتصادی جهان تبدیل شوند

وی با بیان اینکه ارتقای کارایی کریدورهای تجاری کشور نیازمند هماهنگی بیشتر میان دستگاههای اجرایی است، افزود: تسهیل فرآیندهای اداری، حذف مقررات دستوپاگیر و تکمیل زیرساختهای حملونقل و لجستیکی از مهمترین اقداماتی است که میتواند زمینه رونق مسیرهای تجاری و ترانزیتی کشور را فراهم کند.
شاهمنصوری همچنین همکاری و همافزایی میان مناطق آزاد را یکی از الزامات توسعه اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: انعقاد تفاهمنامههای مشترک و استفاده از ظرفیتهای مکمل مناطق آزاد، علاوه بر افزایش تعاملات اقتصادی، میتواند به ایجاد فرصتهای جدید برای سرمایهگذاری و توسعه تجارت در سطح ملی منجر شود.
وی با اشاره به شرایط کنونی و ضرورت تنوعبخشی به مسیرهای تأمین و جابهجایی کالا خاطرنشان کرد: بهرهگیری از ظرفیتهای مناطق آزاد شمال کشور و فعالسازی هرچه بیشتر بنادر و کریدورهای تجاری، میتواند نقش مهمی در پایداری زنجیرههای تأمین و تداوم مبادلات اقتصادی کشور ایفا کند.
معاون توسعه اقتصادی و سرمایهگذاری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پایان بر ضرورت فعالسازی همزمان ظرفیتهای حملونقلی و ترانزیتی شمال و جنوب کشور تأکید کرد و گفت: استفاده هدفمند از مزیتهای منطقهای، یکی از مهمترین راهکارهای تقویت اقتصاد ملی و افزایش تابآوری در برابر چالشهای پیشرو خواهد بود./انتهای پیام
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰