کد خبر : 10237
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 تیر 1405 - 19:56
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای «تاب‌آوری اجتماعی» محور چهاردهمین نشست اتاق وضعیت اجتماعی گیلان بسته هستند
5 بازدید

«تاب‌آوری اجتماعی» محور چهاردهمین نشست اتاق وضعیت اجتماعی گیلان

«تاب‌آوری اجتماعی» محور چهاردهمین نشست اتاق وضعیت اجتماعی گیلان
چهاردهمین نشست اتاق وضعیت اجتماعی گیلان با تأکید بر افزایش تاب‌آوری اجتماعی، هماهنگی بین‌دستگاهی و ارتقای سلامت اجتماعی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

گیل اقتصاد/چهاردهمین جلسه اتاق وضعیت اجتماعی استان گیلان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری، مسئولان فرهنگی، مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدماتی و جمعی از مدیران استانی در سالن اجلاس ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

در این نشست، ضرورت تقویت تاب‌آوری اجتماعی، هماهنگی بین دستگاه‌ها و توجه ویژه به مسائل فرهنگی و اجتماعی در گیلان مورد تأکید قرار گفت.

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در این نشست با بیان اینکه رسالت دانشگاه تنها به آموزش و درمان محدود نمی‌شود، اظهار کرد: دانشگاه در کنار ارائه خدمات آموزشی و درمانی، نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه نیز مسئولیت دارد و برای ارتقای سلامت اجتماعی برنامه‌ریزی می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت تقویت زیرساخت‌های اجتماعی و خدمات پشتیبانی افزود: برخی مشکلات زیرساختی و کمبود حمایت‌های لازم از سوی برخی دستگاه‌ها، زمینه کاهش تاب‌آوری اجتماعی را فراهم می‌کند و برای رفع این چالش‌ها باید همکاری و هم‌افزایی میان دستگاه‌های اجرایی بیش از گذشته تقویت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین بر ضرورت اتخاذ تصمیم‌های عملیاتی و اثرگذار در حوزه اجتماعی تأکید کرد و گفت: ارتقای سلامت اجتماعی در گرو تعامل مستمر دستگاه‌های مختلف و اجرای برنامه‌های هدفمند فرهنگی است.

دکتر علی فتح‌اللهی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان نیز در این نشست با اشاره به شرایط کنونی کشور، مردم و افزایش تاب‌آوری اجتماعی را دو محور اساسی دانست و اظهار کرد: امروز توجه به حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد و باید این موضوع در اولویت برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

به گفته وی، اتاق وضعیت اجتماعی گیلان باید به محلی برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی تبدیل شود تا با بررسی دقیق مصادیق، شناسایی چالش‌ها و اجرای راهکارهای مناسب، نتایج مطلوب و اثربخشی در سطح جامعه حاصل شود.

در بخش پایانی این نشست نیز نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان، دیدگاه‌ها، گزارش‌ها و پیشنهادهای خود را در زمینه تقویت تاب‌آوری اجتماعی، ارتقای سرمایه اجتماعی، توسعه فعالیت‌های فرهنگی، افزایش هماهنگی بین‌بخشی و رفع موانع موجود در ارائه خدمات به مردم مطرح کردند.

همچنین بر تداوم هم‌افزایی میان دستگاه‌ها و اجرای مصوبات اتاق وضعیت اجتماعی با هدف ارتقای کیفیت خدمات و افزایش رضایتمندی عمومی تأکید شد./انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.